Wednesday, 26 March 2014

Η ψυχολογία των χρωμάτων (γράφημα)


Όταν βλέπουμε το λογότυπο μιας γνωστής εταιρείας, κάνουμε στο μυαλό μας υποσυνείδητους συνειρμούς που πυροδοτούν συγκεκριμένα συναισθήματα, υποστηρίζουν οι ψυχολόγοι.

Δηλώνουν μάλιστα πως τα λογότυπα αυτά αποτυπώνονται τόσο έντονα στον εγκέφαλο που ακόμη και τα παιδιά μπορούν να τα αναγνωρίζουν μόλις από την ηλικία των δύο ετών.



Ερευνητές από το Σικάγο μελέτησαν μερικά από τα πιο διάσημα λογότυπα του κόσμου και εξέτασαν ποια συναισθήματα μας προκαλούν, ανάλογα με τα χρώματα που κυριαρχούν σε αυτά.

Η ψυχολογία των χρωμάτων είναι ένα συναρπαστικό πεδίο μελέτης, καθώς μπορεί να αποκαλύψει πώς η κάθε απόχρωση επηρεάζει τα συναισθήματα και τη διάθεσή μας.

Αν και οι αντιδράσεις στα χρώματα διαφέρουν από άνθρωπο σε άνθρωπο, οι ψυχολόγοι εντοπίζουν μερικά κοινά σημεία.




Το κόκκινο συνδέεται με την ένταση της φωτιάς και του αίματος. Εμπνέει την ενέργεια, το πάθος, την αγάπη αλλά και την επιθετικότητα.



Το μπλε συνδέεται με το βάθος και τη σταθερότητα του ουρανού και της θάλασσας. Εμπνέει την πίστη, την κατανόηση, την αυτοπεποίθηση και την ηρεμία.



Το κίτρινο συνδέεται με την ενέργεια και τη χαρά του φωτός. Εμπνέει τη ζωτικότητα, τη χαρά και τη φρεσκάδα.



Το πράσινο συνδέεται με την αρμονία της φύσης. Εμπνέει την ηρεμία, τη χαλάρωση και την ελπίδα.



Το μωβ συνδέεται με την πολυτέλεια. Εμπνέει τη δύναμη, τη χλιδή αλλά και το ρομαντισμό.



Το πορτοκαλί συνδέεται με τη χαρά. Εμπνέει τον ενθουσιασμό, τη δημιουργικότητα και την αποφασιστικότητα.



Το μαύρο συνδέεται με την επισημότητα και το μυστήριο. Εμπνέει τη γενναιότητα, τη σοβαρότητα και την πολυτέλεια.



Το ροζ συνδέεται με τη θηλυκότητα. Εμπνέει την αγάπη, τη ζεστασιά και τη σεξουαλικότητα.



Το καφέ συνδέεται με τη Μητέρα Γη. Εμπνέει την αξιοπιστία και την υποστήριξη.



Πηγή: onmed.gr

Κοινωνικά Δίκτυα

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...