Thursday 30 January 2014

Κώδικας Bushido

H λέξη DO σημαίνει Δρόμος, είναι συγκεκριμένα ο Εσωτερικός Δρόμος που βαδίζει ο Πολεμιστής.

Και «BU-SHI» σημαίνει Πολεμιστές ή καλύτερα Ιππότες.

Έτσι BUSHIDO είναι ο Δρόμος των Ιπποτών ή « οι Κανόνες » των Ιπποτών.

Για τους Σαμουράι λοιπόν ήταν ο Κώδικας Μπουσίντο ένας Κώδικας Τιμής του πολεμιστή, που μεταδίδονταν προφορικά και εκτελούνταν στην πράξη πολύ αυστηρά.





ΔΕΝ ΕΧΩ ΓΟΝΕΙΣ. Ο ΟΥΡΑΝΟΣ ΚΑΙ Η ΓΗ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥ

Ο Ιππότης-Σαμουράι, αφήνει πίσω του τα παλιά στοιχεία της προσωπικότητας, και εντάσσεται σε έναν κόσμο ενότητας και όχι πολλαπλότητας. Αποτελείται από ένα Ουράνιο μέρος και ένα Γήινο, ένα Άφθαρτο Εγώ και ένα φθαρτό, που είναι και οι πραγματικοί του γονείς.


- ΔΕΝ ΕΧΩ ΔΥΝΑΜΗ. Η ΤΙΜΗ ΕΙΝΑΙ Η ΔΥΝΑΜΗ ΜΟΥ.

 Για τους Σαμουράι, πάνω από όλα βρίσκεται η έννοια της Τιμής.

Φτάνουν έτσι σε τέτοια επίπεδα έμπρακτης απόδοσης της Τιμής, που η ίδια τους η ζωή δεν έχει καμία αξία χωρίς την ύπαρξη αυτής της Τιμής.


- ΔΕΝ ΕΧΩ ΜΕΣΑ. Η ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΜΟΥ.

Μπορεί να καταφέρει ό,τι χρειάζεται και απαιτείται από το Ιδανικό που Υπηρετεί, μέσω μιας αυστηρής Πειθαρχίας, Είναι πρώτος αυτός που εφαρμόζει μια τέτοια πειθαρχία στον εαυτό του και στη συνέχεια αυτό λειτουργεί και στο περιβάλλον του, μέσα στον κόσμο που ζει.


- ΔΕΝ ΕΧΩ ΜΑΓΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ. Η ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΓΕΙΑ ΜΟΥ.

 Όλα αυτά που θεωρούνται σαν οι μαγικές δυνάμεις των μεγάλων Πολεμιστών, είναι εδώ στους Σαμουράι, μια Εσωτερική Δύναμη, που δεν είναι άλλη από την ανάπτυξη των Αρετών και την αντανάκλασή τους προς τα έξω.

Έτσι με την πρώτη ματιά οι Ιππότες αυτοί ξεχώριζαν, γιατί αληθινά κατείχαν Εσωτερικές Δυνάμεις- Αρετές.


- ΔΕΝ ΕΧΩ ΖΩΗ ΟΥΤΕ ΘΑΝΑΤΟ, ΤΟ ΑΙΩΝΙΟ ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ ΚΑΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΜΟΥ.

 Εδώ είμαστε μπροστά στο μεγάλο μυστήριο της ζωής και του θανάτου.

Αλλά για τον πραγματικό Πολεμιστή δεν έχει σημασία αν την επόμενη στιγμή βρεθεί να αντιμετωπίζει τον θάνατο, ακόμη και αν πεθάνει, αρκεί να πεθάνει ένδοξα. Η Ζωή δεν είναι γι' αυτόν η καθημερινότητα, αλλά κάτι πιο βαθύ, είναι εκεί που συναντά τοΑιώνιο και το Αιώνιο δεν έχει σύνορα ,δεν έχει περιορισμούς.


- ΔΕΝ ΕΧΩ ΣΩΜΑ. Η ΑΝΔΡΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ.

Επίσης στον Κανόνα αυτόν βλέπουμε ότι έχει υπερβεί τους περιορισμούς του μεταβαλλόμενου σώματός του. Μέσα από αυτήν την υπέρβαση γεννιέται η Αρετή της Ανδρείας.


- ΔΕΝ ΕΧΩ ΜΑΤΙΑ. Η ΑΣΤΡΑΠΗ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ.

Τα φυσικά μάτια, είναι τυφλά μπροστά στην ισχυρή λάμψη της αστραπής, που φωτίζει τα πάντα. Μπορεί δηλαδή να βλέπει ο Σαμουράι πολύ πιο πλατιά και με ένα τέτοιο τρόπο, σαν να ενώνεται με αυτήν την απέραντη δύναμη της αστραπής ή της Φύσης.


- ΔΕΝ ΕΧΩ ΑΥΤΙΑ. Η ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΥΤΙΑ ΜΟΥ.

Με μια άλλη πιο εσωτερική αίσθηση, είναι που ακούει τα πάντα, χωρίς να έχει ανάγκη για να χρησιμοποιήσει τα φυσικά αυτιά του.


- ΔΕΝ ΕΧΩ ΜΕΛΗ. Η ΓΡΗΓΟΡΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΚΡΑ ΜΟΥ.

 Όταν υπάρχουν ιστορίες Πολεμιστών που κινούνταν τόσο γρήγορα, σαν να πετάνε πραγματικά, καταλαβαίνουμε ότι η γρηγοράδα και γενικά η ταχύτητα ήταν μια ακόμη ανεπτυγμένη Δύναμη των Πολεμιστών αυτών. Η κίνησή τους έμοιαζε πολλές φορές με αυτήν των Στοιχείων της Φύσης, του νερού ή του αέρα και γίνονταν πράγματι ένα με αυτά τα Στοιχεία όταν βρίσκονταν σε δράση.


- ΔΕΝ ΕΧΩ ΣΚΟΠΟΥΣ. Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΚΟΠΟΙ ΜΟΥ.

Οι Σκοποί για αυτούς τους Πολεμιστές, είναι ο ίδιος ο Νόμος.

Είναι μια Ανώτερη Δύναμη ή Αρχή, που δίνει το ανάλογο αποτέλεσμα σε κάθε κίνηση, σε κάθε Δράση στα πάντα μέσα στο Σύμπαν.

Είναι δηλαδή το Κάρμα, που ενεργεί δυναμικά πάνω στον καθένα.


- ΔΕΝ ΕΧΩ ΘΑΥΜΑΤΑ. ΤΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΜΟΥ.

 Αυτό που ορίζει τις ζωές μας είναι το ίδιο το Πεπρωμένο, που εδώ όμως οι Σαμουράι το μετατρέπουν σε θετική ενέργεια Δράσης, μέσα από μια Βουλητική προσπάθεια και με έναν σταθερό και συνεχόμενο τρόπο.


- ΔΕΝ ΕΧΩ ΑΡΧΕΣ. ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ.

 Μπορεί δηλαδή σαν Πολεμιστής που έχει κατακτήσει κατώτερα επίπεδα του μικρού του εγώ, ή προσωπικότητας, να είναι πάνταευλύγιστος, σαν ένα μπαμπού, που δεν σπάει στην δύναμη του ανέμου. Και να μπορεί να ενταχτεί, ανά πάσα στιγμή σε οποία κατάσταση και να του παρουσιαστεί.


- ΔΕΝ ΕΧΩ ΦΙΛΟΥΣ. Ο ΝΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ.

 Αν και πολλές φορές ο νους θεωρείται σαν ο μεγαλύτερος εχθρός του Πολεμιστή, εδώ θα καταφέρει να μετατρέψει αυτήν την δύναμη του Νου, σε έναν Σύμμαχο. Θα Μπορεί δηλαδή να μάχεται μαζί με αυτόν, να γίνει το όπλο του ενάντια σε κάθε εμπόδιο.


- ΔΕΝ ΕΧΩ ΕΧΘΡΟΥΣ. Η ΑΦΡΟΣΥΝΗ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΜΟΥ.

Ο πιο μεγάλος εχθρός για τους Σαμουράι, αλλά και για κάθε Πολεμιστή, είναι ο ίδιος του ο εαυτός. Έτσι λέγεται ότι ο πιο μεγάλος Πολεμιστής είναι αυτός που έχει νικήσει έστω και μια φορά τον εαυτό του, παρά χίλιες φορές στην μάχη.


- ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΑΝΟΠΛΙΑ. Η ΒΟΥΛΗΣΗ ΚΑΙ Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΝΟΠΛΙΑ ΜΟΥ.

Η Πανοπλία των Σαμουράι ήταν σαν ένα απόρθητο κάστρο, με ελάχιστα τρωτά σημεία. Η μεγαλύτερη όμως προστασία αλλά και δύναμη, όπως αναφέρει και ο κανόνας αυτός, βρίσκεται στίς Αρετές.


- ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΣΤΡΑ. ΤΟ ΑΤΑΡΑΧΟ ΠΝΕΥΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΆΣΤΡΟ ΜΟΥ.

 Επίσης η δύναμη που βρισκόταν μέσα στο Πνεύμα αυτών των μεγάλων Πολεμιστών, είναι ίδια με την δύναμη που έχει ένα αδιάσπαστο κάστρο.

Τίποτα δεν μπορούσε να τους ταράξει , γιατί πράγματι είχαν αναπτύξει μια ατσάλινη δύναμη του Πνεύματος.


- ΔΕΝ ΕΧΩ ΣΠΑΘΙ. ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΠΑΘΙ ΜΟΥ.

 Ο Σαμουράι ήταν συνδεδεμένος πολύ στενά με το σπαθί του.

Ήταν ένα δημιούργημα ιδιαίτερο γι' αυτόν, που εξέφραζε μια υπερφυσική δύναμη, αλλά και μια ιδιαίτερη ομορφιά.

Ο κανόνας αυτός που είναι και ο τελευταίος λέει ότι το αληθινό σπαθί του Ιππότη- Σαμουράι είναι το όνειρο του να γνωρίσει τον Αληθινό του Εαυτό, να γνωρίσει το Πνεύμα του.



Κοινωνικά Δίκτυα

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...